
הערכת עמיתים
מהי הערכת עמיתים
רציונל פדגוגי
רעיונות לפעילות
שלב 1: היערכות
שלב 2: הגשה
שלב 3: הערכה
שלב 4: מתן ציון
שלב 5: סגירת מטלה
מהי הערכת עמיתים
הערכת עמיתים מאפשרת סטודנטים להגיש עבודה ולהקצות עבודה של סטודנטים אחרים לסקירה והערכה בהתבסס על סט קריטריונים שסופקו על ידי המרצה.
רציונל פדגוגי
- הערכה מעצבת והערכה מסכמת – הערכת עמיתים יכולה לשמש כפעילות ביניים או כפעילות מסכמת
- שיפור מיומנויות חשיבה מטא-קוגניטיביות – ראיית הטעויות ומניעתן בעתיד
- התרומה למוערך – דיון מקדים בקריטריונים מחזק את התפיסה לגבי "מהו תוצר איכותי"
- התרומה למעריך – המטלה בבסיסה רפלקסיבית ומקדמת למידה באמצעות הוראה
- אסטרטגיית למידה החוסכת זמן למורה ומשפרת את הבנת החומר על ידי התלמידים
רעיונות לפעילות
- חיזוק מיומנויות הערכה
- רכישת מיומנויות רפלקסיביות
- השתמשו בהערכת עמיתים על מנת לחסוך בזמן ולשפר את הבנת החומר בקרב הסטודנטים
שלב 1: היערכות
שלב 2: הגשה
שלב 3: הערכה
שלב 4: מתן ציון
שלב 5: סגירת מטלה

הערכת עמיתים
מהי הערכת עמיתים
הערכת עמיתים מאפשרת סטודנטים להגיש עבודה ולהקצות עבודה של סטודנטים אחרים לסקירה והערכה בהתבסס על סט קריטריונים שסופקו על ידי המרצה.
רציונל פדגוגי
- הערכה מעצבת והערכה מסכמת – הערכת עמיתים יכולה לשמש כפעילות ביניים או כפעילות מסכמת
- שיפור מיומנויות חשיבה מטא-קוגניטיביות – ראיית הטעויות ומניעתן בעתיד
- התרומה למוערך – דיון מקדים בקריטריונים מחזק את התפיסה לגבי "מהו תוצר איכותי"
- התרומה למעריך – המטלה בבסיסה רפלקסיבית ומקדמת למידה באמצעות הוראה
- אסטרטגיית למידה החוסכת זמן למורה ומשפרת את הבנת החומר על ידי התלמידים
רעיונות לפעילות
- חיזוק מיומנויות הערכה
- רכישת מיומנויות רפלקסיביות
- השתמשו בהערכת עמיתים על מנת לחסוך בזמן ולשפר את הבנת החומר בקרב הסטודנטים