תמיכה למרצים ועוזרי הוראה
צרו קשר

שעות פעילות
:
ימים א', ג' ו-ה' 18:00- 08:30
ימי ב' ו-ד' 19:30- 08:30
חדר 145, האגף החדש בספריה
טלפון:
04-8288053 | 04-8288253
04-8288956
דואר אלקטרוני:
support_online@univ.haifa.ac.il

אתר היחידה:
http://online.haifa.ac.il
|
סל שירותים לסגל האקדמי

הדרכה וסיוע מרחוק
remote assistance

 

 שער למידה הוראה מתוקשבת => תמיכה למרצים ועוזרי הוראה

בעמוד זה ריכזנו עבורכם מידע בנושאים הקשורים לבניית אתר הקורס במעטפת Moodle. בין היתר תמצאו כאן שורה של מדריכים ללימוד עצמי, סרטוני הדגמה ודפי הנחיות קצרים.

הערה: המדריכים באתר זה הינם בפורמט PDF (להורדת תוכנה לצפייה בקבצי PDF, לחצו כאן)

 
העלאת חומרים למערכת
העלאת קבצים לאתר הקורס   העלאת קבצים לאתר הקורס
עריכת קובץ הנמצא באתר הקורס   עריכת קובץ הנמצא באתר הקורס
שינוי שם של נושא (יחידת לימוד) באתר הקורס    שינוי שם של נושא (יחידת לימוד) באתר הקורס 
הוספה והסרה של נושאים באתר הקורס   הוספה והסרה של נושאים באתר הקורס
הסתרת חומרים באתר הקורס מהסטודנטים   הסתרת חומרים באתר הקורס מהסטודנטים
הוספת קישור אינטרנט   הוספת קישור אינטרנט
עריכת קישור אינטרנט   עריכת קישור אינטרנט
הוספת קישור לתדפיסי הקורס   הוספת קישור לתדפיסי הקורס
שינוי סדר הופעת פריטים באתר הקורס   שינוי סדר הופעת פריטים באתר הקורס
הוספת אגרון מונחים (מילון)   הוספת אגרון מונחים (מילון)
     
    תקשורת עם הסטודנטים
שליחת הודעה לסטודנטים (חדש)   שליחת הודעה לסטודנטים (חדש)
הוספת קבוצת דיון   הוספת קבוצת דיון
עריכת קבוצת דיון   עריכת קבוצת דיון
מניעת פרסום הודעות סטודנטים בפורום   מניעת פרסום הודעות סטודנטים בפורום
     
    מבחנים, מטלות וניהול ציוני הקורס
הוספת מטלת הגשת-קובץ (קבצים)   הוספת מטלת הגשת-קובץ (קבצים)
הנחיות לסטודנטים להגשת מטלת קובץ   הנחיות לסטודנטים להגשת מטלת קובץ
הארכת מועד הגשת מבחן   הארכת מועד הגשת מבחן
הוספת פריט ציון (למשל: ציון השתתפות)   הוספת פריט ציון (למשל: ציון השתתפות)
הסתרה / ביטול הסתרה של ציונים   הסתרה / ביטול הסתרה של ציונים
הוספת מדרגות הערכה (עבר, נכשל וכד')   הוספת מדרגות הערכה (עבר, נכשל וכד')
התאמת ממשק הציונים לצורכי המרצה   התאמת ממשק הציונים לצורכי המרצה
הפקת דו"ח ציונים (אקסל)   הפקת דו"ח ציונים (אקסל)
מתן הארכת זמן / תוספת זמן לסטודנט בודד   מתן הארכת זמן / תוספת זמן לסטודנט בודד
הפקת דו"ח סטטיסטי של תוצאות בוחן \ מבחן   הפקת דו"ח סטטיסטי של תוצאות בוחן \ מבחן
הוספת מטלת תכנות   הוספת מטלת תכנות - מטלה ייעודית לתלמידי מדעי המחשב / מערכות מידע וכד' (חדש)
הכנת קובץ לטעינת שאלות   הכנת קובץ לטעינת שאלות לאתר הקורס (פורמט Aiken) (חדש)
     
    מדריכים אחרים
הפקת גלריית תמונות   הפקת גלריית תמונות \ רשימת סטודנטים
פקת קובץ ציונים   הפקת קובץ ציונים לדיווח מאתר הקורס במעטפת Moodle (חדש)
שינוי כתובת הדוא"ל שלי במע' המחשוב בארגון   שינוי כתובת הדוא"ל שלי במע' המחשוב בארגון (כולל מעטפת Moodle)
פקת תוצאות סקר שאלון מותנה   הפקת תוצאות סקר שאלון מותנה (חדש)
פעלת לומדים באמצעות חלוקה לקבוצות    הפעלת לומדים באמצעות חלוקה לקבוצות  (חדש)
     
 

הכנת חומרי הלימוד להעלאה לאתר הקורס

יצירת תכנים המותאמים לסטודנטים בעלי צרכים מיוחדים   יצירת תכנים המותאמים לסטודנטים בעלי צרכים מיוחדים
צמצום גודלן של מצגות PowerPoint   צמצום גודלן של מצגות PowerPoint
תוכנה ללכידת תמונת מסך   תוכנה ללכידת תמונת מסך
 
 
התחברות למערכת
 כיצד להתחבר למעטפת Moodle    כיצד להתחבר למעטפת Moodle
 איפוס סיסמא (שחזור סיסמתכם)    איפוס סיסמא (שחזור סיסמתכם)
     
     פתיחת אתר הקורס לסטודנטים
 פתיחת אתר הקורס לסטודנטים    פתיחת אתר הקורס לסטודנטים
 הסתרת חומרים באתר הקורס מהסטודנטים    הסתרת חומרים באתר הקורס מהסטודנטים
     
שאלות תדירות
שאלה: אינני מצליח/ה להתחבר למערכת...
פתרון
: הנחיות לאיפוס סיסמא
שאלה: אינני מצליח/ה לגרור קבצים לאתר הקורס...
פתרון: וודאו שהנכם נמצאים במצב "עריכה" (לחיצה על כפתור "הפעלת עריכה" בפינה השמאלית - עליונה של החלון).
שאלה: מדוע אינני רואה במעטפת Moodle אתר של קורס שהנני מלמד/ת הסמסטר?
תשובה: ייתכן ומזכירות החוג עדיין לא רשמה אותך כמרצה לקורס בסאפ. מומלץ לוודא בשנתון (קטלוג הקורסים) ששמך מופיע כמרצ/ת הקורס ואם לא, יש לפנות למזכירות החוג. 
שאלה: פרסמתי לסטודנטים בלוח המודעות של אתר הקורס הודעה ומאוחר יותר נכנסתי לערוך אותה. האם תשלח לסטודנטים הודעת דוא"ל נוספת עם הנוסח המתוקן של ההודעה?
תשובה
: לא. הודעת החיווי לדוא"ל נשלחת רק בעת פרסום הודעה חדשה. כדי שישלח חיווי נוסף לסטודנטים בדוא"ל, ש להעתיק את תוכן ההודעה המעודכנת ולפרסם אותה כהודעה חדשה.
שאלה: מדוע אני רואה אתרי קורסים של סמסטר א' וב'?
תשובה: עם המעבר למעטפת
Moodle יפתחו מעתה אתרים לכל הקורסים הקיימים בשנתון (סמס' א ו-ב) כבר בתחילת השנה.
שאלה: באמצעות אילו דפדפנים ניתן להתחבר למערכת?
תשובה: באמצעות כל הדפדפנים הנפוצים (
Internet Explorer, FireFox, Safari, Chrome).
שאלה:  במסך בדיקת עבודות שהוגשו (במטלה), לא ניתן עוד לסנן את רשימת הסטודנטים לפי "משתמשים בעלי מטלות להן נדרש מתן ציונים" וכד'. מדוע? 
תשובה: כנראה שהסתרת את העמודה "קבצי הגשה". לביטול ההסתרה, לחצו על סימן ה + שלה (ממוקם בין עמודה "עדכון אחרון (הגשה) ובין העמודה "הערות להגשה".
שאלה: הסטודנטים טוענים שאינם רואים את אתר הקורס...
פתרון: עיינו בהנחיות לפתיחת אתר הקורס לסטודנטים 
שאלה: מדוע אינני רואה את אתרי הקורסים הישנים שניהלתי בהיילרן ב Moodle?
פתרון:  מרצים המעוניינים להעביר אתרים ישנים מהיילרן מוזמנים לעדכן אותנו באמצעות אשף ניהול ועדכון הקורסים. העברת האתרים  תתבצע בפועל בתחילת חודש אוקטובר. הודעה תשלח אליכם מיד עם ביצוע ההעברה. 
שאלה: אינני מצליח/ה להעלות קבצים בגרירה לאתר למרות שאני במצב עריכה, למה?
תשובה:
אם אתם גולשים באמצעות גרסה ישנה של הדפדפן אינטרנט אקספלורר, שדרגו לגרסה האחרונה או כנסו למערכת עם כל דפדפן נפוץ אחר (FireFox, Safari, Chrome וכד')
שאלה: הנושא האחרון באתר הקורס נעלם פתאום, מדוע?
פתרון: כנראה שהסתרת אותו בטעות. עיינו ב-הנחיות להוספת נושא / החזרת נושא שהוסתר בטעות
שאלה: אינני מצליח/ה להתחבר למערכת...
פתרון
: הנחיות לאיפוס סיסמא
שאלה: הסטודנטים מקבלים הודעת שגיאה בכניסה למבחן.
פתרון: כנראה שחסר משקל לשאלות. הנחיות לפתרון הבעיה.
שאלה: אינני מצליח/ה לגרור קבצים לאתר הקורס...
פתרון: וודאו שהנכם נמצאים במצב "עריכה" (לחיצה על כפתור "הפעלת עריכה" בפינה השמאלית - עליונה של החלון.
שאלה: האם ניתן להעתיק חומרים מאתר קורס אחד לשני?
תשובה: בהחלט כן. צרו קשר עם צוות התמיכה של היחידה (פרטים) והם ישמחו להדריך אתכם כיצד לעשות זאת.
שאלה: סטודנטים התלוננו שהם רואים קבצים שהגישו במטלה סטודנטים אחרים, מדוע???
תשובה: כנראה שהגדרתם הגשה בקבוצות ללא חלוקת הכיתה לקבוצות. הסתירו את המטלה וצרו קשר עם צוות התמיכה להסבר על חלוקה לקבוצות.
שאלה: אני גולש במחשב עם מסך מגע בדפדפן Chrome ואינני מצליח/ה לגרור נושאים או פריטים באתר הקורס למרות שאני נמצא/ת במצב "עריכה", מדוע?
תשובה: קיימת בעיה בגרירה של פריטים במחשבים בהם מתוקן מסך מגע.  נסו להחליף לדפדפן אחר (
FireFox, IE וכד')
שאלה: האם ניתן להגדיר ששפת האתר תהיה אנגלית או כל שפה אחרת באופן קבוע?
תשובה: בהחלט כן. באתר הקורס, לחצו על הגדרות=>שפת ממשק ושנו שם את השפה לאנגלית או כל שפה אחרת ברשימה.
שאלה: אני רוצה שהטודנטים לא יוכלו לראות את ציוני העבודות לפני  שאסיים את בדיקת כל העבודות. האם זה אפשרי?
תשובה: בהחלט! לפני תחילת הבדיקה, אנא הסתירו את המטלה (הנחיות להסתרת חומרים). שימו לב: בזמן שהמטלה מוסתרת המערכת לא תשלח הודעת על פרסום ציון והערות, גם אם בחרת באפשרות שליחת הודעות לסטודנט בהגדרות המטלה.
שאלה: הצילו: מספר הטלפון הפרטי שלי ושל הסטודנטים מופיע ב"משתתפים"!!!
תשובה: את מספרי הטלפון יכולים לראות רק המרצה וצוות התמיכה של היחידה להוראה נתמכת מחשב.

 

צפו בנתוני הצפייה בדף זה (קישור)

 

 

עודכן: 13.07.2016