חדר 145 , קומה 1 – בניין הספרייה החדש

שעות פעילות:
ימים א'-ה' 8:30 עד 19:45
וימי ו' 08:30 עד 12:45

דואר אלקטרוני:
support_online@univ.haifa.ac.il

טלפון:
04-8288053 | 04-8288956

טלפקס:
04-8288253

אתר היחידה:
http://online.haifa.ac.il

הדרכה וסיוע מרחוק
remote assistance

שער למידה הוראה מתוקשבת => תמיכה לעוזרים המנהליים לראשי החוגים

ברוכים הבאים לאתר התמיכה לעוזרים המנהליים של אוניברסיטת חיפה. באתר זה תמצאו הסברים והנחיות הקשורים לפתיחת  אתרי הקורסים ורישום הסטודנטים וסגלי ההוראה אליהם. צוות התמיכה של היחידה להוראה נתמכת מחשב ישמח לסייע לכם בכל שאלה: ימים א-ה' 08:00 עד 19:45 ובימי ו' בין 08:00 עד 12:45 בטל' 8053 או 8253, 8956 ו\או בכתובת הדוא"ל support_online@univ.haifa.ac.il.

בשאלות הקשורות ל-SAP, אנא פנו למערך משתמשי סאפ (טל- 04-8240986 פנימי-2986).

פתיחת אתרי הקורסים

החל מסמסטר א' תשע"ד (אוקטובר 2013) כל אתרי הקורסים באוניברסיטת חיפה יפתחו במעטפת Moodle, מערכת בין-לאומית חדשנית ומתקדמת מבוססת קוד-פתוח. מעטפת Moodle נבחרה פה אחד על ידי כל המוסדות האקדמיים בישראל כמחליפתה של מערכת HighLearn אשר התיישנה ואיננה עומדת עוד בצורכי ההוראה והלמידה של המאה ה-21.

למעטפת Moodle יתרונות רבים כמו ממשק משתמש ידידותי במיוחד, תמיכה מלאה בדפדפנים, טאבלטים ועוד' (פירוט נוסף).

במסגרת המעבר למערכת החדשה, הוספנו שורה של שיפורים אשר נועדו להקל על העוזרים המנהליים וסגלי ההוראה:

  1. ביטול הצורך בתקשוב האירועים בסאפ ופתיחה אוטומטית של כל אתרי הקורסים (כולל רישום המרצה והסטודנטים). נתוני הרישום יתעדכנו אחר כך באופן אוטומטי בכל לילה בהתאם לנתונים המופיעים בסאפ מנהל תלמידים.
  2. חשיפת אתר הקורס לסטודנטים תתבצע על ידי סגל ההוראה של הקורס לאחר השלמת הכנתו (בלחיצת כפתור).
  3. זיהוי אוטומטי של החלפת מרצה בקורס ומניעת מצב בו מרצה חדש מקבל גישה לאתר של מרצה קודם.
  4. תמיכה מלאה בשפות. מרצים וסטודנטים יוכלו לבחור את שפת הממשק הנוחה ביותר להם לעבודה במערכת (עברית, צרפתית, גרמנית, ועוד'..)
  5. הצגה דו-לשונית (עברית-אנגלית) של שמות הסטודנטים והמרצים כדי להקל על חברי סגל וסטודנטים מחו"ל (מרצים אורחים, תלמידי חו"ל וכד').

כדי להבטיח פתיחה תקינה של אתרי הקורסים, עליכם לוודא כי:

  1. כל האירועים נפתחו באופן תקין בסאפ
  2. השמות הקצרים של האירועים תקינים (לדוגמא: 299.1001א01). ניתן לאתר שגיאות בשמות הקצרים באמצעות "דו"ח אירועים לא סטנדרטים" (סרטון הנחיות קצר).
  3. מרצה הקורס רשום / רשומה לאירוע.

כדי להבטיח פתיחה תקינה של האתרים בזמן, אנא עדכנו אותנו במקרים הבאים:

  1. כאשר לא ניתן לרשום את המרצה לאירוע בסאפ (מרצה חדש/ה, עיכוב במינוי וכד'). במקרים כאלו יש להעביר אלינו את הפרטים הבאים:
    • פרטי המרצה כולל: שם פרטי, שם משפחה, ת.ז., כתובת דוא"ל
    • פרטי הקורס\ים אשר הוא או היא ילמדו כולל: שם הקורס ומספרו המלא כולל סמסטר וקבוצה.
  2. במידה ויש צורך ברישום של עוזרי הוראה. אנא העבירו לנו את פרטיהם באמצעות טופס בקשה לרישום עוזר הוראה.
  3. אם קיים בחוג אתר פורום חוגי אשר יש לעדכנו. במקרים כאלו, אנא העבירו לנו קובץ אקסל עם פרטי הסטודנטים בחוג כולל: שם פרטי, שם משפחה, ת.ז. וכתובת דוא"ל אוניברסיטאית.
  4. בכל מקרה בו עשוי להיות צורך ברישום ידני של הסטודנטים לאתר כיוון שאינם רשומים לאירוע בסאפ (תכניות לימודים מיוחדות וכד').
  5. במקרים בהם בכוונתכם לפתוח שני אתרים אך בפועל הסטודנטים ילמדו ביחד באתר אחד.

נשמח לענות על כל שאלה נוספת: ימים א'-ה' 08:00-19:45 וימי ו' 08:00-12:45 בטל': 8053, 8253, 8956 או בדוא"ל:
 support_online@univ.haifa.ac.il.

אנו מבקשים לנצל הזדמנות זו כדי להזכיר לכם כי במוקד התמיכה של אגף המחשוב ומערכות מידע ישמחו לסייע לסטודנטים בכל נושא טכני הקשור לעבודה באתרי הקורסים (פרטי התקשרות).

מדריכים וסרטוני הדרכה**

כיצד לוודא שהשמות הקצרים באירועים תקינים סרטון
תבנית לרישום ידני של סטודנטים
   

 ** תודה מיוחדת לגב' חגית הלמר-הרמן, ראש מנהל המכינה ולגב' גלית אגיון מהפקולטה לרווחה ובריאות על העזרה בהכנת החומרים המפורסמים באתר זה.

     
 
 
    עודכן: 05.12.2013